Про це в коментарі Укрінформу на полях виставки «Зелений Тиждень», що проходить в Берліні, сказала заступник міністра аграрної політики і продовольства України з питань європейської інтеграції Ольга Трофімцева.
«Наші виробники поступово «намацують» європейський ринок і виходять дедалі більше з новою продукцією», – сказала Трофімцева.
Як приклад вона навела гриби, за якими збільшується вибір квоти, масло вершкове та іншу молочку. Це продукти, які раніше або взагалі не поставлялися, або в дуже малих кількостях.
Хорошим прикладом чиновниця назвала часник, тарифну квоту за яким українські виробники не вибирали аж до 2017 року, а торік вибрали майже на 100%. Трофімцева сподівається, що цього року ситуація повториться.
Звичайно, не вибираються квоти з баранини і яловичини, але на те є об’єктивні причини – у нас ця продукція не відкрита для експорту в ЄС.
Що стосується продуктів, які користуються особливим попитом, таких як мед, соки, за якими річні квоти вибираються буквально за лічені тижні, то ситуація, за оцінкою заступника міністра, може змінюватися. Зокрема, з огляду на, що меду буде вироблятися менше, відповідно буде зменшено і експорт в країни ЄС.
В цілому Трофімцева бачить «хороші перспективи» в тому, що стосується співпраці з ЄС. Двосторонній товарообіг в сфері АПК зростає, Зона вільної торгівлі «працює для двох сторін». Позитивно розвивається не тільки торгова складова, але і кооперація в широкому сенсі, те, що пов’язано з проектуванням, дигиталізацією, розвитком сільських територій.
«Ми задоволені і торговою і коопераційною складовою», – резюмувала заступник міністра.
За її даними, за перші 11 місяців минулого року аграрний і харчової товарний оборот між Україною і ЄС зріс на 11% або 778,6 млн дол в порівнянні з відповідним періодом 2017 року і досяг 8,01 млрд дол. Водночас український аграрний експорт в країни Євросоюзу збільшився на 362,3 млн дол і досяг 5,6 млрд дол. ЄС входить у п’ятірку основних торгових партнерів України в сфері АПК.