2,5 ТИСЯЧ ГРОМАДЯН ВРЯТУЮТЬ УКРАЇНУ. АЛЕ ЯК ЗНАЙТИ ТОГО, ХТО ЇХ НЕ ЗРАДИТЬ?!

0
1236

Беззаконня та навіть, інколи, немайстерно прихований грабунок у районі триває вже не одне десятиліття. Більшість це все чудово бачить, гуде, проте голосно мовчить.

Скільки потрібно часу, щоб в Україні запрацювали закон і порядок? На прикладі Переяслав-Хмельницького району, в умовах діючих законів, спробую на це дати відповідь.

 

Скільки треба часу голові Переяслав-Хмельницької райдержадміністрації (далі РДА), щоб усе виправити та щоб запрацював нарешті закон?

 

 

Виявляється, не так і багато, а всього-навсього три місяці. Але за умови, що голова обласної державної адміністрації підтримуватиме голову районної адміністрації.

Протягом одного місяця я виконував обов’язки голови Переяслав-Хмельницької РДА і переконався, що насправді – це реально! І підтвердженням цьому є «швидкострільність» призначення нового-старого голови-регіонала на посаду очільника РДА. Райони Київщини завжди і по пів року до того не мали голів адміністрацій.

Ніколи в історії незалежної України не було такого, щоб через два дні, після погодження кандидатури нового голови РДА Кабінетом Міністрів, президент у суботу, напередодні Великодня, видавав  розпорядження про призначення.

 

Чому та куди так поспішали місцеві олігархи у Переяслав-Хмельницькому районі?

 

Вони знали, що мною був знайдений механізм того, як змусити поважати закони України.

У нашій державі на законодачому рівні існує система, яка дозволяє  співіснувати органам місцевого самоврядування та виконавчої влади по вертикалі президента. Суть цієї рівноваги покладена у принципах формування рішень. Районна адмінстрація розробляє більшість проектів рішень, тоді коли депутати районної ради, голосуючи на сесії, їх підтримують, або ні, й тим самим відправляючи проект рішення на доопрацювання.

Раніше був переконаний у тому, що для виявлення порушень треба проводити незалежний фінансовий аудит. Та згодом зрозумів, що за його фінансування та проведення депутати районної ради ніколи не проголосують, бо насправді – мало хто зацікавлений у порядку.

За місяць роботи у статусі в.о. голови РДА переосмислив, що можна обійтися і без нього. Що потрібно робити?

Постійно вимагати голові адміністрації перед підписом фінансових заявок від головних розпорядників коштів постатейну  розбивку витрат і, неодмінно, щомісячний звіт. Для прикладу, у Переяслав-Хмельницькому районі серед усіх є два найбільші розпорядники коштів районного бюджету:  центральна районна лікарня (далі ЦРЛ), яку вже 20 років очолює офіційний мільйонер Володимир Якименко, та відділ освіти, начальник якого Таміла Дубина завідує садочками та школами району, а точніше – їх фінансуванням. І уявіть собі, ніхто з цих двох РОЗПОРЯДНИКІВ публічно роками не звітує.

 

Що зробив як виконуючий обов’язки голови РДА?

 

  1. Відмовився підписувати фінансові документи, в яких завищені суми закупівель, або ж послуги були надані неякісно і, відповідно, немає сенсу здійснювати стовідсоткову оплату. На цьому яскраво та виразно з опаленням приміщень лікарні попалося керівництво ЦРЛ. Взимку там всі дні було прохолодно. І так ледь не щодня взимку, починаючи ще від зими 2015 року. За увесь опалювальний сезон ці прохолодні лікарняні палати обійшлися платникам податків у майже 6 млн. гривень. Як гадаєте, чи скаржилася фірма, яка надавала послугу теплопостачання та недоотримала кошти, бо тоді  я не хотів підписувати останній транш у розмірі 700 тис. грн.? Звісно, ні! Зробити проплату і просив, і вимагав головний лікар ВОЛОДИМИР ЯКИМЕНКО.

І жоден новий голова РДА не заперечував  подовженню таких неякісних договорів на опалення. Тобто, в результаті – вже так роками платимо за холодні палати та кабінети лікарів.

  1. Подібна ситуація з пальним для автопарку ЦРЛ, де менеджери кричали криком, що варто все підписати задля грошей на його придбання. А там мною виявлено запас пального АЖ 3 ТИСЯЧІ ЛІТРІВ (!). Для прикладу, цієї кількості вистачить на пів року середньому переяславському фермеру. А звіти про витрати виписують такі, ніби в ЦРЛ на 1 км маршруту УАЗ спалює ВІДРО ПАЛЬНОГО. Хоч і маючи такий резерв, вночі лікарі продовжували їздити на виклики на таксі за власні кошти. Бо в лікарні немає чи то транспорту, чи пального. То куди ж зникало воно насправді???
  2. Щодо райононної освіти, то на утепленні школи в Студениках відкрито одне кримінальне провадження. З ходу, фактично вкрали 600 тис. На ремонті покрівлі в школі села Пристроми – інше кримінальне провадження та збитків на 150 тис. грн. Сьогодні Студениківська грмада утеплює школу за 1 млн. 400 тис. Грн., тобто, завдяки моїм діям зекономлено 1 млн. 600 тис. Грн. коштів районного бюджету. І якщо копати глибше кожну витрату районного відділу освіти, то слідчі вже б отримали ящик нагород.

            Для прикладу, мені стало цікаво, чому випускники районних шкіл,  за результатами складеного зовнішнього незалежного оцінювання, перебувають у кінці рейтингу шкіл Київської області!? У цьому допомогла перевірка Державного агентства з питань якості освіти. Які їхні висновки? Простою мовою – начальника відділу освіти Тамілу Анатоліївну, разом з її командою, взагалі не можна підпускати до дітей. Бо освіта й Таміла Дубина – це щось несумісне у плані надання якості освітніх послуг. Проте її активно захищає заступник голови Переяслав-Хмельницької районної ради Іван Бугаєнко. Запитаєте чому? Відповідь на поверхні: майже щодня він, на власному авто, долає з дому до місця роботи 50 км за рахунок тільки чиновницької зарплати. А з пальним в районному відділі таж сама схема, що і в ЦРЛ Якименка.

 

Що ще варто зробити голові районної державної адміністрації?

 

Перше – за місяць провести аналіз роботи, запросити відповідні державні органи для первірок, аудитів та отримати їхні висновки. Звісно, в цей час деякі депутати районної ради будуть волати про зраду та ініціювати скликання позачергової сесії, де висловити недовіру такому голові РДА.  Пригадуєте, як зробили зі мною на 23 день роботи ще в 2016 році? Насправді недовіра мала бути тодішньому голові РДА і тоді просто його захистив. У таких ситуаціях  новому голові району треба не панікувати, а виконувати й надалі свою роботу. А голові обласної адміністрації допомагати. Президенту – не користуватися своїм правом і не звільняти голову адміністрації. Головне – результат, і він має бути не на умовах «договорняків». Там, де є домовленість, то ситуативно виграла команда президента, але стратегічно програла Україна.

По-друге, запропонувати звільнитися за власним бажанням таким чиновникам, на кшталт Володимира Якименка і Таміли Дубини. Звісно, більшість відмовиться, «впавши» на липові лікарняні. Так робили й вищезгадані керівники районної освіти та медицини разом з декількома начальниками відділів РДА. Ось тут голові районної адміністрації на допомогу має прийти Департамент охорони здоров’я ОДА, запросивши незалежну комісію з лікарів, які мають перевірити, чи дійсно погіршилося чиновницьке самопочуття.

Та якщо вони й після цього не напишуть заяви на звільнення, то розпочати процедру дисциплінарних стягнень. В умовах діючого закону України «Про державну службу» вона займе два місяці.

Тобто, треба три місяці, щоб очистити Переяслав-Хмельницький район від «ворішок» на рівні органів влади та керівництва комунальних закладів.

 

 

За умови, коли працює правоохоронна система, то зробити це можна і за один місяць.

 

ЩО ПОТРІБНО ЗРОБИТИ НА ВСЕУКРАЇНСЬКОМУ РІВНІ, ЩОБ ЗАПРАЦЮВАВ ЗАКОН, А КОРУПЦІОНЕРІВ – НЕГАЙНО ПОКАРАЛИ ПРОТЯГОМ ТРЬОХ МІСЯЦІВ?

 

На рівні району – це чесний, законослухняний, державник голова РДА, начальник поліції, керівники місцевої прокуратури, СБУ, і, звісно, керівник місцевого суду. Тобто, на 60-тисячну Переяславщину треба команду однодумців у кількості 5 осіб.

У масштабах України – ми маємо 505 районів і 24 області. Тобто, президенту України треба 2525 менеджерів керівного складу на рівні районів і 120 чиновників на рівні областей. Та місяць часу, щоб раз і назавжди зробити  Україну європейською.

Тобто на 42-мільйонну державу потрібно знайти  2645 справжніх українців, які не лише прагнуть змін, а й готові діяти та за місяць очистити Україну.

 

ЧОМУ НА ЧЕТВЕРТИЙ РІК ПІСЛЯ РЕВОЛЮЦІЇ ГІДНОСТІ ТАК ДОСІ НЕ СТАЛОСЯ?

 

Державну систему управління було створено ще за часів президентства Леоніда Кучми. Всі державні системи управління – це піраміди. У Л.Кучми – це  піраміда для потоку коштів до «верху» у вигляді хабарів і поборів, та  інколи, ніби вирішення проблем простих громадян та держави.

І саме тому тоді, коли частина українців у 2004 році стояла на Майдані за чесні вибори, Ющенко разом з його свитою були там за право очолити цю піраміду. Тому ніхто, нікого, нікуди не посадив, а особливо тих, хто фальсифікував вибори у перших двох турах. Для мене було незрозумілим, чому винуватці не за ґратами в той час, коли перші два тури юридично визнано сфальсифікованими.

Таке ж сталося і в 2014 році. Янукович утік, але залишилися чиновники того часу, особливо на рівні Київської області. І живуть вони з награбованими грішми, зв’язками на рівні районів і міст та з собі подібними місцевими олігархами. Більшість з них або заплатили долю відкату прокурору свого рівня, або просто відсиділись десь там, у Згурівці, як це зробив новий голова Переяслав-Хмельницької РДА Юрій Клименко.

У травні 2016 року ввели конкурси на державну службу. Проте вони проіснували для голів адміністрацій та їхніх заступників всього півтора роки. І як тільки відмінили, то відразу масово випливли на поверхню менеджери Януковича,  по типу Ю. Клименка та В. Шмиганоського (голова Яготинської РДА). Чому випливли? Бо мають гроші і платять за посади. Система за продаж чиновницьких посад почала приносити гроші.

Відкриті конкурси давали можливість чесним громадянам приходити до керівних посад. Та у «верхах» хтось перестав отримувати свої бонуси. Чиновники, які пройшли за конкурсами, у своїй перважній більшості не брали хабарів і не вибудовували схеми відкатів. А на рівні районів – старі хабарники, місцеві «рішали», трохи відсидівшись, розпочали системні заходи з дискредитації молодих майданівців та діючих нових чиновників через те, що втрачали прибутки.

 

На жаль, «Жити по-новому» не захотіли не тільки старі екс-регіонали, але й екс-майданівець, депутат Переяслав-Хмельницької районної ради Олександр Ярема, бо зрадив навіть ідеали Революції Гідності. Більшість пересічних виборців теж не спромоглися «Жити по-новому», бо це вихід зі своєї зони комфорту, яка сформувалася у тій хаті, що край села. І, відповідно, знову спрацювала гречка на місцевих виборах 2015 року.

 

Насправді, для змін не проблема знайти 2645 українців. А проблема знайти того, хто очолить їх і не зрадить.

 

Екс-перший заступник голови Переяслав-Хмельницької РДА,

депутат Переяслав-Хмельницької районної ради

 

   Юрій Бобровнік

- Реклама -

НАПИСАТИ ВІДПОВІДЬ