Відшкодування шкоди, завданої внаслідок збройної агресії Російської Федерації

0
993

На тлі війни, яка триває в країні одним із питань, яке постає, є питання відшкодування заподіяної шкоди внаслідок збройної агресії Російської Федерації.Кабінетом Міністрів України 20 березня 2022 року прийнято постанову №326, якою визначені:

➖

напрями за якими буде здійснюватися відшкодування шкоди;

➖

показники, за якими буде визначатися розмір спричиненої шкоди по відповідному напряму;

➖

відповідальні державні органи, які будуть затверджувати методики визначення шкоди за відповідними напрямами;

➖

відповідальні державні органи, які будуть приймати рішення про відшкодування спричиненої шкоди за відповідними напрямами.Відшкодування буде здійснюватися за наступними напрямами:

1️⃣

людські втрати та пов’язані з ними соціальні витрати – напрям, що включає всі людські втрати (смерть або каліцтво цивільних осіб), що виникли в результаті збройної агресії Російської Федерації, а також витрати, пов’язані з призначенням різних видів державної соціальної допомоги та наданням соціальних послуг.

2️⃣

економічні втрати, пов’язані з людськими втратами, – напрям, що включає непрямі економічні втрати, пов’язані із зменшенням чисельності населення та відповідного зменшення економічних показників країни.

3️⃣

військові втрати – напрям, що включає людські та матеріальні військові втрати і витрати, пов’язані з бойовими діями.

4️⃣

втрати, пов’язані із забезпеченням публічної безпеки і порядку, боротьби із злочинністю, забезпеченням безпеки дорожнього руху, – напрям, що включає людські та матеріальні втрати і витрати правоохоронних органів, пов’язані із забезпеченням публічної безпеки і порядку, боротьби із злочинністю, забезпеченням безпеки дорожнього руху.

5️⃣

втрати житлового фонду і об’єктів житлово-комунального господарства – напрям, що включає втрати житлового фонду і об’єктів житлово-комунального господарства, об’єкти незавершеного будівництва житлової нерухомості, дачних і садових будинків, фактичні витрати, здійснені для їх відновлення.

6️⃣

втрати земельного фонду – напрям, що включає втрати земельного фонду, а також пов’язану з ними упущену вигоду.

7️⃣

втрати лісового фонду – напрям, що включає втрати лісонасаджень та пов’язані із ними витрати.

8️⃣

втрати надр – напрям, що включає втрати надр, заподіяні самовільним їх користуванням, а також екологічну шкоду, завдану навколишньому природному середовищу під час самовільного користування надрами.

9️⃣

втрати акваторії – напрям, що включає втрачену частину територіальних вод України в акваторії Чорного та внутрішніх вод України в акваторії Азовського морів.

1️⃣
0️⃣

збитки, завдані природно-заповідному фонду, – напрям, що включає збитки, завдані територіям та об’єктам природно-заповідного фонду, та пов’язані із ними витрати.

1️⃣
1️⃣

втрати інфраструктури транспорту, телекомунікаційної мережі і зв’язку – напрям, що включає зруйновані або пошкоджені автомобільні, залізничні шляхи, транспортні розв’язки, телекомунікаційні мережі та інші об’єкти транспортної інфраструктури.

1️⃣
2️⃣

втрати енергетичної інфраструктури – напрям, що включає зруйновані газо-, нафтопроводи, лінії електропередачі, інші об’єкти енергетичної інфраструктури.

1️⃣
3️⃣

втрати культурної спадщини – напрям, що включає втрати об’єктів культурної спадщини.

1️⃣
4️⃣

економічні втрати підприємств – напрям включає втрати підприємств усіх форм власності внаслідок знищення та пошкодження їх майна, а також упущену вигоду від неможливості чи перешкод у провадженні господарської діяльності.

1️⃣
5️⃣

втрати установ та організацій – напрям, що включає втрати установ та організацій усіх форм власності внаслідок знищення та пошкодження їх майна.

Ця постанова є дороговказом, для подальших дій, спрямованих на відшкодування шкоди, яка була спричинена внаслідок збройної агресії Російської Федерації.

Положеннями постанови не визначено хто, коли та в якому розмірі відшкодує спричинену шкоду. У той же час, держава цим нормативним актом визначила за що буде проводитись відшкодування, за якими критеріями буде визначатися розмір спричиненої шкоди, на які державні органи покладено обов’язок по впровадженню методик розрахунку спричиненої шкоди і які державні органи будуть приймати рішення про відшкодування спричиненої шкоди у кожному окремому випадку.

Пунктом 2 постанови Кабінет Міністрів України зобов’язав відповідні державні структури упродовж наступних шести місяців провести роботи по розробленню та затвердженню методик по визначенню розміру спричиненої шкоди.

Таким чином, упродовж півроку будуть сформовані відповідні методики, які дадуть змогу більш детально зрозуміти механізми за якими будуть визначатися розміри заподіяної шкоди.

Таким чином, упродовж півроку будуть сформовані відповідні методики, які дадуть змогу більш детально зрозуміти механізми за якими будуть визначатися розміри заподіяної шкоди.

Адвокат Євген Линник

- Реклама -

НАПИСАТИ ВІДПОВІДЬ

Цей сайт використовує Akismet для зменшення спаму. Дізнайтеся, як обробляються ваші дані коментарів.